Gespot bij PLANTARIUM|GROEN-Direkt: plantenetiketten met een verhaal
Vorige week vond de vakbeurs PLANTARIUM|GROEN-Direkt plaats. De eerste editie trok ondanks de hoge temperaturen veel bezoekers. Bovendien was de beursvloer volledig bezet door meer dan 200 enthousiaste exposanten. Zij presenteerden hun huidige aanbod buitenplanten en nieuwe marktintroducties, inclusief de bijbehorende concepten en plantenlabels. Aan inspiratie was er geen gebrek! Enkele van onze eigen creaties, waar we erg trots op zijn, waren ook op de beurs te zien. In dit artikel tonen we je drie van onze favoriete concepten en bijbehorende plantenlabels.
Bodembedekkers van De Jong Tuinplanten
De Jong Tuinplanten presenteerde hun nieuwe concept en bijbehorende plantenlabels voor bodembedekkers. De uitstraling van het concept en de etiketten is zacht en vriendelijk en sluit daardoor aan bij een brede doelgroep. De slogan "maak van je tuin een paradijs", gecombineerd met afbeeldingen van insecten en kleine dieren, spreekt direct tot de verbeelding. De USP's van de planten zijn in één oogopslag duidelijk en benadrukken de klimaatvoordelen: de bodembedekkers van de Jong Tuinplanten zijn goed voor de biodiversiteit, supermakkelijk en goed tegen wateroverlast en hittestress.
Een utopisch land vol groen: Arcadia
Het nieuwe concept 'Arcadia' werd voor het eerst op de beurs gepresenteerd door Puma Plants. De conceptnaam ‘Arcadia’ verwijst naar een utopisch land vol bloemen, fruit en bossen, helder water, vogelgezang en een eeuwige zomer. Dit ideale landschap zou hebben bestaan in een verloren Gouden Eeuw aan het begin van de menselijke geschiedenis in het bergachtige gebied van Arcadië in Griekenland. Ook het plantenetiket weerspiegelt de relatie met Griekenland door in het ontwerp een marmeren structuur te verwerken.
Bomen met een missie: O2Tree
Het 'O2Tree'-concept van Betuwe Plant blijft een van onze favorieten. De standbemanning van Betuwe Plant vertelde ons dat ze nog steeds met plezier het bijbehorende verhaal uitdragen. Het concept speelt in op het belang van een gezonde leefomgeving en de rol die bomen daarin spelen. De positieve bijdrage van de consument, door het planten van een boom, wordt in één oogopslag duidelijk door het plantenlabel. Bomen zorgen voor een schone lucht, koelte in de stad en zijn een toevluchtsoord voor vogels. Hiermee sluit het concept perfect aan op de trend "Urbanisation" uit het Green Trend Report: stedelijke gebieden worden steeds dichter bevolkt, waardoor de behoefte aan een gezonde, groene leefomgeving in deze steden toeneemt.
Interesse?
Wij creëren commerciële concept- en productpresentaties die uniek zijn en maximaal resultaat behalen op de winkelvloer. Van creatie tot fotografie en drukwerk, bij Floramedia vind je alles onder één dak. Neem contact op met een van onze accountmanagers om de mogelijkheden te bespreken.
Deel dit artikel
Floramedia nieuwsbrief
Meld je aan en ontvang relevante informatie over trends in de groene sector, interessante praktijkverhalen en heel veel inspiratie!