Vijf tips voor een beursdeelname met impact
Foto: door Floramedia ontworpen beursstand voor Concepts of Nature
Op de beurs krijg je de gelegenheid om in korte tijd veel (potentiƫle) klanten te spreken. Zorg door een goede voorbereiding voor maximaal succes. Benieuwd naar onze vijf tips voor een beursdeelname met impact? Lees dan snel verder!
Tip 1: Maak ook voor Ć©n na de beurs een blijvende indruk
Met gerichte communicatie voor, tijdens Ć©n na de beurs vergroot je de effectiviteit van jouw deelname. Ruim voorafgaand aan de beurs kun je (potentiĆ«le) klanten al op de hoogte brengen van jouw locatie op de beurs en eventuele acties. Tijdens de beurs kun je via Instagram of Facebook live verslag uitbrengen en fotoās plaatsen. Na het evenement kun je de bezoekers van jouw stand bedanken via een mail, kaartje of - indien gepast - een appje. Dit komt attent over en is tegelijkertijd weer een contactmoment.
Tip 2: Val op in de massa
Je bent als beursdeelnemer niet de enige die om de aandacht van de bezoekers vraagt. Daarom draait een beursstand steeds meer om beleving; licht, video, vormgeving en live entertainment spelen een grote rol. Ons creatieve team, bestaande uit een aantal vormgevers en een art director, is erin gespecialiseerd om jouw (visuele) identiteit over te brengen in een onderscheidend concept. Of dit nou een plantenverpakking is, een catalogus of een beursstand.
Tip 3: Creƫer een discrete zitplek
Onderschat de functie van een discrete zitplek niet! Wanneer je ongestoord de dialoog wilt aangaan met belangrijke (nieuwe) contacten of een order wilt uitschrijven, mag dit niet ontbreken. Bovendien moet jouw bezoeker vaak de hele dag staan, wat best vermoeiend is. Een fijne zitplek is dan wel zo klantvriendelijk.
Tip 4: Plan afspraken in en nodig mensen uit
Het lijkt een inkoppertje, maar het is belangrijker dan je denkt. Een internationale beurs is het ideale moment om contacten uit het buitenland persoonlijk te ontmoeten. Misschien kun je een spreekruimte huren of je nodigt hen uit om op jouw stand te komen. Een fijne bijkomstigheid hiervan is de reuring op jouw beursstand. Hoe meer er gebeurt, hoe meer interesse er wordt gewekt bij het langslopende publiek.
Tip 5: Maak een plan voor leadopvolging
Een beursdeelname kost veel geld, tijd en energie. Gelukkig kun je dit dubbel en dwars terugverdienen door een plan te maken voor nauwkeurige leadopvolging. Denk ook na over de wijze waarop de leads worden verzameld. Je kunt hiervoor een standaardformulier gebruiken dat je downloadt via het internet. Of nĆ³g beter: breng ook functies, interesses, vraagstukken en eigenschappen in kaart. Dit verhoogt de slagingskans van een follow-up gesprek.
Deel dit artikel
Vond je dit interessant?
Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en ontvang relevante informatie over trends in de groene sector, interessante praktijkverhalen en heel veel inspiratie!