GreenBee Foundation
De vraag
Voor GreenBee Foundation ontwikkelden we een nieuwe huisstijl en verzorgden de gehele vormgeving van de educatie- en promotiematerialen voor GreenBee Kids, Het was belangrijk dat deze nieuwe huisstijl aansloot bij de verschillende doelgroepen – zoals partners, scholen, en leerlingen – en flexibel genoeg was om mee te groeien met de ambities van de stichting.
Ons antwoord
We zochten naar een ontwerp dat het gevoel van ‘samen op weg naar een groenere toekomst’ verbeeld. GreenBee bouwt aan een netwerk van ondernemers en organisaties die samen de wereld groener willen maken. Het nieuwe logo weerspiegeld dit ‘BeeHive’ gevoel: een symbool van samenwerking en verbinding. De ongedwongen, losse stijl van de merkuitstraling straalt de positieve energie uit die hoort bij de natuur.
Deze benadering komt ook tot uiting in het werkboekje voor GreenBee Kids, waar de visuele elementen en illustraties op een speelse en leerzame manier het groene gedachtegoed ondersteunen. Met deze hernieuwde visuele identiteit dragen alle uitingen nu dezelfde krachtige boodschap uit.
Reactie van de GreenBee Foundation
“We zijn van een vrijwilligersclubje opgebloeid tot een volwassen speler in groeneducatie. De manier waarop Floramedia al onze materialen heeft vormgegeven heeft hier een belangrijke bijdrage aan geleverd.”
Irene pronk, Directeur bij de GreenBee Foundation
anderen bekeken ook
Interesse?
Je ervaart pas echt wat Floramedia voor je kan betekenen als je met ons in gesprek gaat. Wij luisteren naar wat je nodig hebt. Een enthousiast team werkt vervolgens aan het vertellen van je (merk)verhaal en het creëren van inspiratie en beleving, wat je verkoop stimuleert.