MixTcreations | Tiny & Tender

"Bij Floramedia hebben ze aan een half woord genoeg."
Ton Kleijberg, eigenaar van MixTcreations
De uitdaging
Droogbloemen, een trend die in stroomversnelling is gebracht door ons verlangen naar imperfectie en een milieubewuster leven. Desondanks verdwijnen bij de bloemist de droogbloemen nog dikwijls in de massa. Ton Kleijberg, eigenaar van MixTcreations, signaleerde deze trend en ontwikkelde een opvallende winkelpresentatie voor zijn nieuwste productlijn; kleurrijke droogbloemen in een glazen flesje.

Afbeelding: schetsboek met daarin een visuele presentatie van het conceptidee.
De aanpak
Niet alleen hebben we gekeken naar de verwachtingen van de bloemisterijen en retailers, maar ook naar de kenmerken van de eindafnemer, de consument. Laatstgenoemde is gevoelig voor trends en styling, heeft oog voor detail en is vintage minded. Daarom wilden we een minimalistisch design en een poëtische uitstraling. Vanzelfsprekend vraagt een dergelijk concept om natuurlijke en duurzame materialen. Het duurde dan ook niet lang voordat de visuele identiteit en de merknaam “Tiny & Tender” waren geboren.
Alle facetten van het Tiny & Tender Concept zijn vormgegeven, de labels, het display maar ook de zes “tiny” labeltjes waarin gedroogde bloemblaadjes verwerkt zijn. Op deze labels kan je een persoonlijke wens schrijven. Dit maakt Tiny & Tender een perfect cadeauartikel.
Het resultaat
Ton Kleijberg vertelt: “Het team van Floramedia gaat verder. Ze hebben niet alleen een prachtig merk- en verpakkingsconcept gecreëerd. Ook dachten ze met mij mee over de vraag welke retailers passen bij dit unieke kassa-item. Meerdere van hen heb ik inmiddels met succes benaderd."
Enthousiast?
Of je nou een nieuw product wilt lanceren of de volgende stap wilt maken met jouw merk; wij helpen je graag! We begeleiden onze klanten in het hele traject, van pril idee tot duurzaam eindproduct. Creatie, drukwerk, content en fotografie: alles onder één dak.