De Noordpoel
De vraag
De opdracht bestond uit twee onderdelen: het ontwikkelen van een nieuwe visuele identiteit voor de organisatie de Noordpoel en het opstellen van een vernieuwde merkidentiteit voor het consumentenmerk GardenXperience.
Ons antwoord
Samen met de klant gingen we op zoek naar de kern van hun verhaal: Wat maakt de organisatie en het consumentenmerk waardevol voor hun doelgroep? Deze zoektocht leidde tot een vernieuwde merkidentiteit voor zowel de Noordpoel als GardenXperience.
De nieuwe huisstijl van de Noordpoel benadrukt de kernwaarde ‘verbondenheid’, die richting geeft aan de positionering én nu visueel is verankerd in het logo. De uitstraling van GardenXperience sluit aan bij haar missie: ‘Een persoonlijk plantenparadijs voor iedereen’. Om een optimale winkelbeleving te creëren, hebben we unieke thema's ontwikkeld die het assortiment overzichtelijk maken. In combinatie met verzorgingsadviezen helpen deze thema’s de consument bij het maken van de juiste keuze
Gemaakt door Floramedia creatie:
- Brandbook & merkverhaal
- Pay-off en logo’s
- Tuincentrum concept
- Label ontwerp
- Website ontwerp
- Beursstand ontwerp
Reactie van De Noordpoel
"We zien een toename in de vraag van de tuincentra en de omzet is gestegen sinds we dit nieuwe concept in de markt hebben gezet. De labels zijn onderscheidend en passen bij ons en ons product”
Marloes, eigenaar van de Noordpoel
anderen bekeken ook
Interesse?
Je ervaart pas echt wat Floramedia voor je kan betekenen als je met ons in gesprek gaat. Wij luisteren naar wat je nodig hebt. Een enthousiast team werkt vervolgens aan het vertellen van je (merk)verhaal en het creëren van inspiratie en beleving, wat je verkoop stimuleert.