3 belangrijke trends voor 2022-2023
Een glazen bol bestaat helaas niet. Toch wil je als ondernemer anticiperen op de toekomst. Enerzijds om een toekomstbestendige visie op je bedrijf te ontwikkelen, anderzijds als inspiratie voor succesvolle productinnovaties.
Trends zijn eigenlijk een soort toekomstscenario's: ze geven informatie over de stemming van de maatschappij, de markt en de consument. Welke trends komen eraan en wat zijn de logische gevolgen hiervan? De antwoorden op deze belangrijke vragen hebben we voor je uitgewerkt in het Green Trend Report 2022-2023.
In deze blogpost belichten we drie belangrijke trends uit dit inspirerende trendboek.
Trend 1: Transition
Al vóór de pandemie waren we op zoek naar manieren om de wereld leefbaarder en beter te maken en boekten hierin de eerste kleine succesjes. Hier kunnen we van leren dat niet alles uit het verleden afgeserveerd hoeft te worden. Oude en nieuwe ideeën en inzichten versterken elkaar.
Het samenspel van oud en nieuw zien we terug in ons eigen gedrag. Enerzijds snakken we naar nieuw en anderzijds kijken we met weemoed terug. We koesteren het verleden en zijn bang om het los te laten. Deze uitersten komen samen in mode, kunst en design.
Bovenstaand beeld: Fotografie, concept & styling door Floramedia || Een samenspel tussen twee uitersten. De nerven van de bladeren van de Alocasia en de Aphelandra squarrosa versus de aderen in het koele marmer. Het verzacht de strakke lijnen van het glas, steen en aardewerk. De kleuren zijn aards en verstevigen de harmonieuze basis.
Trend 2: Euphoria
Voor sommigen is de toekomst die zich aftekent uitermate zonnig en vrolijk. Als in een roes kletteren zij uitbundig door het leven. Misschien ook als een manier om te vergeten en niet te hoeven zien wat er vlak onder deze kleurige oppervlakte aan de hand is.
Dit feestelijke en zonnige gevoel wordt dankbaar omarmd door de mode-, evenementen- en designwereld. Expressie, positiviteit en het vieren van het leven, dat is waar het om draait in de trend Euphoria.
Bovenstaand beeld: Fotografie, concept & styling door Floramedia || De dahlia, bekend om haar schitterende kleuren en talloze vormen, is een goede partij voor de kleurrijke en expressieve patronen. Wat op het eerste gezicht een willekeurige verzameling lijkt, is in al haar verscheidenheid toch een eenheid.
Interesse?
Het Green Trend Report 2022-2023 is gratis beschikbaar voor relaties van Floramedia. Neem contact op met een van onze accountmanagers of stuur een bericht.
Trend 3: Inside Out
De grenzen tussen thuis en werk zijn tijdens de lockdown diffuus geworden. Het bleek een tour de force om aan de keukentafel geconcentreerd te werken. En als de werkspullen in het zicht blijven liggen, is het heel verleidelijk om in gestolen uurtjes nog even snel achter de laptop te kruipen.
Hoe bepaal je wanneer je werk stopt, als het zo door elkaar loopt? Een werkruimte is dan noodzaak. Maar een kamer vrijmaken in huis voor een kantoor is niet altijd haalbaar. Als alternatief wordt er veel uitgeweken naar de tuin, om daar als het even kan een thuiskantoor te creëren.
Bovenstaand beeld: Fotografie, concept & styling door Floramedia || Vergrijsde groentinten stralen de rust uit die van het thuiskantoor een ideale werkplek maken. Hier verdienen de Piper sylvaticum en Monstera een prominente plek. De thuiswerker voelt zich met deze groene collega’s comfortabel en geborgen.
Deel dit artikel
Floramedia nieuwsbrief
Meld je aan en ontvang relevante informatie over trends in de groene sector, interessante praktijkverhalen en heel veel inspiratie!