+31756476476 info@floramedia.nl
  • NL
onze diensten
  • portfolio
  • Floramedia
  • Wat we doen
    • Creatie
    • Drukwerk
    • Fotografie
  • Portfolio
  • Wie we zijn
    • Over ons
    • Koninklijk Floramedia
    • Ontmoet het team
    • Duurzaamheid
    • Duurzame materialen voor plantenlabels
    • Green Trend Report
    • Europees netwerk
  • Nieuws
    • Nieuws en blogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
    • Vacatures
  • Contact
    • Contact
  • Floramedia sites
    • My.Floramedia
    • Floramedia webshop
    • Botanische beeldbank
    • Internationale website

5 tips voor een succesvolle beursdeelname

donderdag / 27 oktober 2022

Alle nieuwsartikelen, Beurzen

Op 9 november opent Royal FloraHolland haar deuren voor de Trade Fair Aalsmeer. Deze driedaagse beurs is een van de belangrijkste inspiratie- en netwerkevenementen in de groene sector. Wij zijn zoals elk jaar als toeleverancier aanwezig en je bent uiteraard van harte welkom op onze stand. Maar of je nu ieder jaar deelneemt of dat het je eerste keer is, feit blijft dat er vooral in de laatste weken nog veel te regelen valt. Daarom in deze blogpost 5 tips voor een goed voorbereide beursdeelname.

Tip 1: Laat klanten weten dat je er bent

Gerichte communicatie voorafgaand aan de beurs verhoogt de effectiviteit van je deelname. Ruim voor het evenement kun je klanten al informeren over je locatie op de beurs en eventuele aanbiedingen. Stuur een nieuwsbrief, deel je beursdeelname op social media of voeg een zin of banner toe aan je e-mailhandtekening. Bovendien is een internationale beurs als de Trade Fair Aalsmeer het ideale moment om contacten uit het buitenland te ontmoeten. Maak daarom op voorhand al afspraken of nodig hen persoonlijk uit om je stand te bezoeken.

Tip 2: Houd gesproken contacten bij in een leadlijst

Heb je een interessant gesprek gehad met een (potentiële) koper? Dan wil je daarna snel contact met hem of haar kunnen opnemen. Een leadlijst zorgt ervoor dat je na een drukke beursdag precies kunt nagaan waar elk gesprek over ging. Je kunt hiervoor een standaardformulier gebruiken dat je van internet downloadt. Of nog beter: breng ook kenmerken, interesses en uitdagingen in kaart. Je kunt de leadlijst opslaan als een document in de cloud, bijvoorbeeld in Google Drive. Zo kun je deze tijdens de beurs via je laptop of mobiele telefoon digitaal bijhouden.

Tip 3: Maak ook na de beurs een blijvende indruk

Door te werken met een leadlijst kun je al je (nieuwe) contacten meteen een bedankmail sturen, eventueel met een sfeervolle foto van je stand. Deze vriendelijke herinnering activeert het contact weer. Het beste is om dit nog dezelfde dag te doen of, als dit niet mogelijk is, binnen een week na de beurs. Om je op weg te helpen, hebben we twee voorbeeldteksten opgesteld. Je kunt natuurlijk je eigen tekst gebruiken, maar het is belangrijk dat je in de bedankmail altijd verwijst naar waar en waarover je met elkaar gesproken hebt.

Voorbeeld 1:

Beste [naam],

Bedankt voor je bezoek aan de stand van [bedrijfsnaam] op de Trade Fair Aalsmeer. Ik hoop dat je tijdens de beurs inspiratie hebt opgedaan en goede contacten hebt gelegd.

Tijdens ons gesprek gaf je aan geïnteresseerd te zijn in [toevoegen]. Ik neem volgende week contact met je op om een gesprek in te plannen. Dan kunnen we de voordelen van [dienst of product] nader bespreken.

Laat het me weten als je vragen hebt of aanvullende informatie wenst. Ik help je graag.

[E-mailhandtekening]

Voorbeeld 2:

Beste [naam],

Bedankt voor het prettige gesprek tijdens de Trade Fair Aalsmeer. Ik begrijp de uitdagingen waar je mee worstelt en hoe deze van invloed zijn op [toevoegen].

Zoals besproken, mail ik aanvullende informatie over onze [producten/diensten] en de oplossingen die zij bieden voor [bedrijfsuitdagingen].

Laat het me weten als je vragen hebt of aanvullende informatie wenst. Ik help je graag.

[E-mailhandtekening]

Ben je actief op LinkedIn? Nodig dan je nieuwe contacten uit om een connectie te worden. Zo weet je wat hen bezighoudt en kun je reageren op hun berichten. Pas bij het versturen van je connectieverzoek het standaardbericht aan en verwijs naar waar en waarover je elkaar gesproken hebt. Dat geeft meer erkenning en maakt het persoonlijker.

Tip 4: Plan je bezoek aan andere beursstands

Een beursdeelname draait vooral om je eigen handel. Daarom is het slim om vooraf een plan te maken om zo efficiënt mogelijk andere beursstands te bezoeken, zoals die van leveranciers. Maak een lijst van de stands die je wilt bezoeken en bepaal je looproute. Print hiervoor de plattegrond uit en markeer de stands. Ook is het een goed idee om vóór de beurs hun websites te bezoeken. Zo weet je welke nieuwigheden en oplossingen zij te bieden hebben. Bekijk de plattegrond van de Trade Fair Aalsmeer →

Tip 5: Bezoek de beursstand van Floramedia en laat je inspireren

Over leveranciers gesproken; kom gerust langs op onze stand om je te laten inspireren door onze unieke concept- en productpresentaties. Een van de items die je kunt bewonderen, is het merk Mimesis dat we voor The Orchid Growers hebben gecreëerd. De Mimesis Collectie bestaat uit de basislijn Originals en de verschillende lijnen van de Specials. De Specials maken de Mimesis Collectie compleet en hebben elk hun eigen karakter en verhaal.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Dan zien we je graag op standnummer 11.6!

Deel dit artikel

Over ons

Floramedia is de creatieve communicatie- en marketingpartner voor de groene sector.

Iedere kweker en retailer weet dat mooie planten de grootste zorg verdienen. Met diezelfde toewijding creëren wij commerciële concept- en productpresentaties die uniek zijn en maximaal resultaat behalen op de winkelvloer.

Onze creatieve concepten en producten zorgen voor onderscheidend vermogen, een betere (merk)positionering en verbinding met de consument.

We werken samen met onze klanten tijdens het hele traject, van pril idee tot professioneel eindproduct. Creatie, fotografie en drukwerk: alles onder één dak.

Welkom bij Floramedia

Volg ons

Gerelateerde artikelen

The Orchid Growers

The Mimesis Collection bestaat uit de basislijn Mimesis en meerdere concepten, elk met een eigen karakter en verhaal.

Vijf tips voor een beursdeelname met impact

Op de beurs krijg je de gelegenheid om in korte tijd veel (potentiële) klanten te spreken. Zorg door een goede voorbereiding voor maximaal succes. Benieuwd naar onze vijf tips voor een beursdeelname met impact? Lees dan snel verder!

Herfst op de kwekerij in onze fotostudio

Voor de tijd van het jaar is het nog vrij warm en zonnig, maar toch is de herfst met zijn prachtige kleuren aangekomen op onze kwekerij in de fotostudio. In dit artikel tonen we met trots enkele van de botanische beelden die we in de afgelopen weken hebben gemaakt.

Floramedia nieuwsbrief

Meld je aan en ontvang relevante informatie over trends in de groene sector, interessante praktijkverhalen en heel veel inspiratie!

ja, ik wil niks missen!
Floramedia

WAT WE DOEN

  • Creatie
  • Fotografie
  • Drukwerk
  • Portfolio

WIE WE ZIJN

  • Over ons
  • Koninklijk Floramedia
  • Ontmoet het team
  • Duurzaamheid
  • Europees netwerk

NIEUWS

  • Nieuws en blogs
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Vacatures

FLORAMEDIA SITES

  • My Floramedia
  • Floramedia webshop
  • Botanische beeldbank
  • Internationale website

CONTACT

+31756476476

info@floramedia.nl
laat een bericht achter
  • Disclaimer
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Voorwaarden en aanleverspecificaties
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie settingsReject allAccept all
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Advertisement".
Functioneel
Functionele cookies helpen om bepaalde functionaliteiten uit te voeren, zoals het delen van de inhoud van de website op social media platforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.
Prestatie
Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.
Analytics
Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.
CookieDuurBeschrijving
_ga2 yearsThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_ga_6EZEB3YRZD2 yearsThis cookie is installed by Google Analytics.
vuid2 yearsThis domain of this cookie is owned by Vimeo. This cookie is used by vimeo to collect tracking information. It sets a unique ID to embed videos to the website.
Advertentie
Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers te voorzien van relevante advertenties en marketingcampagnes. Deze cookies volgen bezoekers op verschillende websites en verzamelen informatie om advertenties op maat aan te bieden.
Overig
Andere ongecategoriseerde cookies zijn cookies die worden geanalyseerd en nog niet in een categorie zijn ondergebracht.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-advertentie1 yearNo description available.
cookielawinfo-checkbox-functioneel1 yearNo description available.
cookielawinfo-checkbox-noodzakelijk1 yearThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Noodzakelijk".
cookielawinfo-checkbox-overig1 yearNo description
cookielawinfo-checkbox-prestatie1 yearNo description available.
Noodzakelijk
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze cookies zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website, anoniem.
CookieDuurBeschrijving
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Advertisement".
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-advertentie1 yearNo description available.
cookielawinfo-checkbox-functioneel1 yearNo description available.
cookielawinfo-checkbox-noodzakelijk1 yearThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Noodzakelijk".
cookielawinfo-checkbox-overig1 yearNo description
cookielawinfo-checkbox-prestatie1 yearNo description available.
OPSLAAN & ACCEPTEREN
Aangedreven door CookieYes Logo

laat een bericht achter

Onze accountmanagers staan voor je klaar om je te helpen. Vul het formulier in en wij zullen binnen 24/48 uur (werkdagen) telefonisch of per e-mail contact met je opnemen.






    gelezen en geaccepteerd.



    Creatie
    Fotografie
    Drukwerk
    Creatie
    Merkontwikkeling
    Merkontwikkeling
    Conceptontwikkeling
    Conceptontwikkeling
    Vormgeving
    Vormgeving
    Verpakkingsontwikkeling
    Verpakkingsontwikkeling
    Green Trend Report
    Green Trend Report
    Fotografie
    Botanische Beeldbank
    Botanische Beeldbank
    Plantfotografie
    Plantfotografie
    Lifestyle Fotografie
    Lifestyle Fotografie
    Drukwerk
    Plantenetiketten op maat
    Plantenetiketten op maat
    Plantenetiketten uit voorraad
    Plantenetiketten uit voorraad
    Bloembollenverpakkingen
    Bloembollenverpakkingen
    Plantenverpakkingen
    Plantenverpakkingen
    Potcovers
    Potcovers
    Zaadzakjes
    Zaadzakjes
    Promotiemateriaal
    Promotiemateriaal