Gespot op de Trade Fair Aalsmeer: Amigo Plant, Edelcactus en The Orchid Growers
Drukke gangpaden, mooie stands en een positieve sfeer: de Trade Fair Aalsmeer was een succes! Op Europa's grootste sierteeltbeurs was van alles te zien en te beleven: productinnovaties en noviteiten, maar ook inspirerende concepten en verpakkingen. En uiteraard waren ook onze eigen creaties te zien. In dit artikel tonen we je drie van onze favorieten.
Een gloednieuw merkimago voor Amigo Plant
Dit jaar was Amigo Plant genomineerd in de categorie Planten van de Dutch Flower Awards met als thema "Customer Driven". Hun onlangs vernieuwde merkimago, dat ze op de beurs presenteerden, sluit perfect aan bij de behoeften van de consument. Dit was dan ook een belangrijke pijler voor ons bij het creëren van hun volledig nieuwe merkimago. Het resultaat is een duidelijke en herkenbare visuele identiteit, die door de klanten van Amigo Plant als vriendelijk en vertrouwd wordt ervaren.
Lees meer over het gloednieuwe merkimago van Amigo Plant →
Een commerciële verpakkingslijn voor Edelcactus
Edelcactus presenteerde hun "kindercactus"-concept, dat wij voor hen ontwikkelden. Het concept moedigt kinderen aan om hun liefde voor planten te ontdekken. De verpakkingen zijn gericht op kinderen tussen 6 en 12 jaar en bevatten verhalen die door kinderen zijn geschreven en zijn gebaseerd op hun eigen ontwerpen. Het resultaat is een opvallende collectie kleurrijke verpakkingen in een displaydoos. Daarnaast biedt het concept volop inspiratie voor toekomstige marketingactiviteiten. Zo organiseerde Edelcactus tijdens de beurs een kleurwedstrijd voor de kinderen van bezoekers.
Lees meer over de het “kindercactus”-concept van Edelcactus →
Mimesis, een stijlvol merk met een verhaal
Het orchideeënmerk Mimesis van The Orchid Growers trok veel aandacht op de beursvloer. Dit expressieve merk draait om emotie, delen en verbinden en biedt The Orchid Growers de mogelijkheid tot eindeloze inspiratie. Zo ontwikkelden zij samen met een parfumeur een exclusief Mimesis parfum op basis van hun geurende orchideeën. Verder maakten de standbezoekers kennis met de gehele collectie, bestaande uit de basislijn Originals en de verschillende lijnen Specials. De Specials maken de Mimesis Collectie compleet en hebben elk hun eigen karakter en verhaal.
Lees meer over de merkuitstraling van Mimesis →
Interesse?
Wij creëren commerciële concept- en productpresentaties die uniek zijn en maximaal resultaat behalen op de winkelvloer. Van creatie tot fotografie en drukwerk, bij Floramedia vind je alles onder één dak. Neem contact op met een van onze accountmanagers om jouw mogelijkheden te bespreken.
Deel dit artikel
Floramedia nieuwsbrief
Meld je aan en ontvang relevante informatie over trends in de groene sector, interessante praktijkverhalen en heel veel inspiratie!